EUROTEC: 30 ülkeye ihracat yapıyoruz

16 Eylül 2014 Salı 14:21
EUROTEC: 30 ülkeye ihracat yapıyoruz
Eurotec rakiplerine kıyasla hem teknik, hem ticari olarak fark yaratırken, Mühendislik Plastikleri pazarında alışılmışın dışındaki hizmet kalitesiyle çıtayı her yıl daha da yükseğe çıkarmayı öncelikli hedefi haline getiriyor. Mühendislik plastiklerinde Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahip olan Eurotec, faaliyetlerine ara vermeden devam ediyor. EUROTEC Satış ve Pazarlama Müdürü Ersan Biler ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı sizlerle paylaşıyoruz

Sorularımıza geçmeden önce bizlere kendinizden bahseder misiniz?

1980 yılı İstanbul doğumluyum. Lisans eğitimimi Fatih Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nde, Lisansüstü eğitimimi Beykent Üniversitesi İşletme Bölümü’nde tamamladım. Aralık 2004 yılında Eurotec’e Lojistik Sorumlusu olarak başladım. Sonrasında Lojistik ve Satın alma Sorumluluğu, Lojistik ve Satın alma Müdürlüğü görevlerinde bulunduktan sonra yaklaşık 3 yıldır Satış ve Pazarlama Müdürü olarak görev yapmaktayım.

Eurotec firmasının kuruluşu, bugünlere gelişi ve mevcut yönetim yapısı hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?

Eurotec 2004 yılında Avrupa Serbest Bölgesi - Çorlu’da kuruldu. 2004 yılının ikinci yarısında üretime başlayan Eurotec mühendislik plastiklerinde kompounder olarak faaliyet göstermektedir ve Türk- Alman ortaklı bir yapıdır. Kalite anlayışı, yönetim yapısı, teknolojik altyapı ve laboratuvar imkanlarıyla Alman düşünce yapısı ve sistematiğini benimseyen Eurotec, müşteri odaklılık, pratik çözümler ve esneklik olarak Türk düşünce yapısı ile yönetilmektedir.

Eurotec’in kuruluş amacı, tedarikçisi olduğu firmaları başarıya ulaştırabilecek desteği sağlayarak, ülkesinde ve yurtdışı pazarlarda güvenilir, standart ürünlerde rekabetçi, özel ürünlerde yaratıcı çözümler sunabilmektir.

Eurotec genç bir firma olmasına rağmen dinamik yapısı, tecrübeli kadrosu ve bilgi birikimiyle kısa sürede Mühendislik Plastiklerinde Pazar lideri ve 30 ülkeye düzenli ihracatı olan bir firma konumuna gelmiştir.

Eurotec, kalite ve müşteri ihtiyaçlarına odaklı yönetim ve üretim anlayışıyla kuruluşundan beri her üç yılda bir kapasitesini %50 arttırarak 22,500 ton/yıl kurulu kapasiteye ulaşarak mühendislik plastiklerinde Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahiptir.

Eurotec’in bugünlere gelmesindeki anahtar kelimeyi müşteri odaklılık olarak tanımlayabiliriz. Eurotec, müşterilerini her zaman ailenin bir parçası olarak görür. Kurulduğumuz günden beri en çok önem verdiğimiz konu müşterilerimizle uzun vadeli işbirlikleri kurabilmektir. Eurotec’in bugünlere gelebilmesinde bu konudaki samimiyetimizi müşterilerimize doğru olarak aktarabilmemizin payının çok büyük olduğunu düşünüyorum.

Müşterilerinize sunmuş olduğunuz ürün ve hizmetler neler?

Öncelikle ifade etmeliyim ki; Eurotec rakiplerine kıyasla hem teknik, hem ticari olarak fark yaratabilen, Mühendislik Plastikleri pazarında alışılmışın dışındaki hizmet kalitesiyle çıtayı her yıl daha da yükseğe çıkarmayı öncelikli hedefi haline getirmiş bir firmadır.

Çok çeşitli sektörlerde geniş bir müşteri portföyüne sahip olduğumuz için sahip olduğumuz bilgi ve tecrübelerimizi farklı sektörler için yenilikçi çözümler üretebilme kabiliyeti olarak kullanabiliyoruz. Oldukça geniş olan portföyümüzde bulunan PA6 , PA66 ,PP ,PE ,PPA ,PBT ,PET , PC, PPO ve POM kompound ürünlerimizle her sektörden müşterilerimize fark yaratan,alternatifli çözümler sunma şansına sahibiz. Bizim için ürün satışı sadece hammadde tedariğinden ibaret değildir. Müşterilerimizin üretimlerinin her safhasında teknik olarak destek vermekteyiz. Türkiye’nin en geniş laboratuvar imkanlarına sahibiz. Müşterilerimiz malzeme seçimlerinden yeni projelerine, muadil ürün çalışmalarından sektörleriyle ilgili var olan ürün hammadde standartlarının testiyle ilgili her konuda bizden destek alabiliyorlar.

Ağırlıklı olarak hangi sektörlere çözüm üretiyorsunuz?

Otomotiv, Elektrik-Elektronik, Beyaz Eşya, Ambalaj, Spor Ekipmanları, Güvenlik Ekipmanları, Bahçe ve Elektrikli Ev Aletleri, Medikal Ekipmanlar, İnşaat ve Tarım Aletleri ve Mobilya çözüm ürettiğimiz sektörlerin başında gelmektedir.

2013 verilerine göre satışlarımızın %43 ‘lük kısmı otomotiv sektörünedir. Sizin de tahmin edeceğiniz üzere Eurotec otomotivde teknik ve ticari olarak çok kuvvetli bir partner’dir. Otomotivi %22 ile elektrik-elektronik ve %20 ile ev aletleri sektörü takip etmektedir.

Tüm sektörlerin ihtiyaç duyacağı ürün çeşitliliğini portföyümüzde bulundurduğumuz için mühendislik plastikleri kullanımının olduğu tüm sektörler bizim hizmet verebildiğimiz sektörler haline gelmiştir. Portföyümüzde cam elyaflı, cam bilyalı, karbon elyaflı, mineral dolgulu formüllerimizin yanı sıra yanmazlık dayanımı gerektiren uygulamalar için halogen-free, halogenli ve kırmızı fosforlu ürünlerimiz bulunmaktadır. Ayrıca ısı stabilizeli,hidroliz-glikol ve sıcak yağ dayanımlı,darbe dayanımlı, UV stabilizeli ,lazer ile yazılabilen formüller sunabildiğimiz çözümlerin yalnızca bir bölümünü oluşturmaktadır.

Ayrıca bahsetmeden geçemeyeceğim bir konu da Eurotec’in özellikle metal yerine geçebilen plastikler ve ambalaj sektörü için geliştirdiği ‘iletken’ plastiklerdir. Türkiye’de sadece Eurotec tarafından üretilebilen ve bizden önce tamamıyla dışa bağımlı olarak ithal edilebilen bu ürünler Eurotec tarafından üretilebilmektedir.

Eurotec hangi ülkelere, hangi bölgelere hizmet sunuyor? Aktif olarak yer aldığınız pazarlar nelerdir?

Eurotec, Mühendislik Plastiklerinde Türkiye’nin en büyük ihracatçısıdır. Bahsetmiş olduğum gibi Türkiye’de Pazar lideri ve 30 ülkeye ihracat yapan bir firmadır. Çok geniş pazarlara ve sektörlere hizmet verdiğimiz için Eurotec, kuruluşundan beri tüm lokal ve global krizlerden büyüyerek çıkmıştır. Hizmet verdiğimiz coğrafyalar; Türkiye, Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Asya ülkeleridir. 2013 verilerine göre toplam satışımızın sadece %42 si Türkiyededir.%58 oranında ihracata çalışan bir firmayız. Özellikle kalitenin ve rekabetin en üst seviyede olduğu Avrupa ülkelerinde %42’lik payla Türkiye ile eşit satış rakamlarımız mevcuttur. Geriye kalan %16’lık kısım bahsettiğim diğer coğrafyalara aittir.

Eurotec standart ürünlerin yanı sıra yenilikçi özel ürünler konusunda oldukça iddialı. Bu noktada bizlere Eurotec’in sektöre kazandırdığı özel ürünler, yapmış olduğu yatırımlar ve son dönem çalışmaları hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?

Eurotec, pazarında ürün geliştirme konusunda her zaman öncü bir kuruluş olmuştur. Standart ürünlerde rekabetçi, özel ürünlerde yaratıcı çözümler sunabilen bir firma olan Eurotec’in başarısının altında son teknolojiye yaptığı yatırım ve en önemlisi bu yatırımı çözüme dönüştürebilme yetenek ve yetkinliğine sahip insan kaynağı yatmaktadır.

Bizim Eurotec olarak hedefimiz hiçbir zaman Türkiye pazarıyla yetinmek olmamıştır. Bir Türk markası olarak Eurotec’i dünyanın sayılı kompound üreticileri arasına sokmak bizim en öncelikli hedeflerimizdendir. Sadece 10 yıllık bir firma olmamıza rağmen düzenli olarak 30 ülkeye ihracat yapan bir firma haline geldik.Türkiye’de hammaddesinin üretilemediği ürün gruplarında ,özellikle Avrupa ülkelerinde lokal üretim imkanlarından dolayı ucuz hammaddeye erişebildikleri halde teknik ve ticari olarak sunduğumuz çözümlerle Avrupalı rakiplerimizden çok ciddi pazar payları almaktayız.

Kendi Ar-Ge üretim hattına sahip olan firmamız, gelişmenin ve büyümenin yenilikçi ürünlerden geçtiğinin bilincinde olarak her yıl 2.000.000 TL üzerindeki bir bütçeyi Ar-Ge faaliyetlerine ayırmaktadır. Günümüzde halen Eurotec’in Türkiye’de tek üretici konumunda olduğu ürün gruplarını portföyümüzde bulundurmaktayız. Bahsetmiş olduğum sadece ithalat yoluyla tedarik edilebilen örneğin ambalaj sektörü için elektrik iletken hammaddeler ya da otomotiv sektöründe metal yerine geçebilen ve erime sıcaklığı 315 C olan ürünler, Eurotec’in Ar-Ge faaliyetleri sonucunda ülkemizde üretilebilir hale gelmiştir.

Yurtiçi ve yurtdışı Pazar payınızdan bahsedecek olursak; Pazar payınız, cironuz ve üretim rakamlarınız hakkında neler söyleyebilirsiniz?

2013 yılında satışımız %58 ihracat %42 iç piyasa olarak gerçekleşti. Hem iç hem de dış piyasada her yıl artan büyüme trendimiz olmasına rağmen özellikle ihracat pazarında 2012 yılına göre %26 büyüme sağladık. Bu büyüme trendi bizi yeni yatırımlar yapmaya zorunlu kıldı ve Aralık 2013 yılında yaptığımız yeni hat yatırımımızla beraber kurulu kapasitemiz 22.500ton/yıl’a ulaştı. 2013 rakamlarına göre ciromuz 25.000.000 Euro’nun üzerindedir. 2014 hedefimiz satış rakamı ve ciro olarak 2013 yılının minimum %10 üzerine çıkmaktır.

2014 yılının ilk yarısı firmanız açısından nasıl geçti? Yılın ikinci yarısından neler bekliyorsunuz?

Biliyorsunuz Avrupa pazarı 2008 krizinden sonra yeni yeni ritmini buluyor fakat hala istenilen seviyede değil. Türkiye’de benzer şekilde yılbaşından bu yana yaşanan politik sıkıntılar ile seçim atmosferinden dolayı üreticiler ve yatırımcılar mevcudu koruyarak ilave kapasite kullanmama yönünde hareket ediyorlar. Bu da piyasalarda hissedilir bir durgunluğa sebep oluyor. Biz Eurotec olarak belirlediğimiz strateji çerçevesinde kurmuş olduğumuz uzun vadeli işbirliklerimiz sayesinde bahsetmiş olduğumuz durgunluğu çok hissetmeden,üzerine yeni müşteriler kazanarak 2014 ilk yarısında belirlemiş olduğumuz hedefin yaklaşık %50 üzerindeyiz. Yılın ikinci yarısında özellikle son çeyrekte hem iç hem de dış piyasalarda ciddi bir hareketlilik bekliyoruz ve tüm planlamalarımızı bugünden bu yönde yapmış bulunuyoruz.

Kısa ve uzun vadede hayata geçirmeyi düşündüğünüz plan ve projeler neler?

Eurotec oldukça genç bir yapı olduğu için dinamizmini plan ve projelerinden alıyor. Tabii ki hayata geçmesini planladığımız onlarca proje ve planımız var fakat ana hatlarıyla belirtmek gerekirse; Uzun vadeli proje olarak öncesinde de bahsettiğim gibi Eurotec’i sadece Avrupa’da değil Dünya’da bilinir kompound üreticilerinden biri yapmak.Bu yolda belirlediğimiz adımları teker teker atıyoruz.Bugünden yarına gerçekleşmeyecek bir proje olduğunun bilincinde olarak sabırla,doğru zamanda doğru adımları atmaya devam ederek hedefe ulaşacağımıza inancımız tam. Orta vadeli planlarımızda yine Türkiye’de üretimi olmayan,high performance diye tabir edilen yüksek performanslı mühendislik plastiklerinin bir kolunu portföyümüze katmak istiyoruz. Bu alanda da belli bir mesafe kaydettik. Üretim yaptığımız alanda ülkemiz ekonomisine ve sanayisine katma değer sunmak,vizyon açmak ve ilerlemesine vesile olmayı görev ve zorunluluk biliyoruz.

Kısa vadeli projelerimiz daha çok günlük işleyişimizi doğrudan etkileyen faaliyetlerden oluşuyor. Bahsetmiş olduğum yeni hat yatırımımızla beraber nispeten rahatlayan kapasitemizi hızlı bir şekilde doldurarak yeni yatırımları planlayacak konuma gelmek hedeflerimiz arasında…

Son olarak; tüm okuyucularınız geçmiş Ramazan Bayramlarını tekrar kutlar, sağlıklı bir yaşam ve bol kazanç dilerim.

Bu haber toplam 38273 defa okunmuştur
dergi isteği
katalog tasarlıyoruz
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler