Türkiye’deki Yassı Alüminyum Üretimin Yarısından Fazlasını Tek Başımıza Gerçekleştiriyoruz

19 Ekim 2017 Perşembe 09:49
Türkiye’deki Yassı Alüminyum Üretimin Yarısından Fazlasını Tek Başımıza Gerçekleştiriyoruz
Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal Güngör ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı sizlerle paylaşıyoruz.

“Alüminyum döküm ve folyo kapasitesini artırmaya yönelik yatırımlarımız için start verdik”

Öncelikle bizlere kendinizden bahseder misiniz?

Sabancı Üniversitesi Executive MBA mezunuyum. Lisans ve Yüksek Lisans öğrenimini İşletme alanında gerçekleştirdim. Şu anda ise İşletme doktora yapıyorum. 1994 yılında başladığım iş hayatımın büyük kısmını Assan Alüminyum bünyesinde geçirdim. 1 Nisan 1999 yılında Satış Uzmanı olarak katıldığım Assan Alüminyum ailesinde Satış Yöneticisi, Satış Müdürü, Global Satış ve Pazarlama Direktörü, Satış - Pazarlama ve Tedarik Zinciri fonksiyonlarından sorumlu CCO - Ticaret Genel Müdür Yardımcısı olarak çeşitli görevlerde bulundum. 2016 senesinden beri ise Assan Alüminyum Genel Müdürü olarak görevime devam ediyorum. Ayrıca (EAFA - Avrupa Alüminyum Folyo Derneği ve GLAFRI - Küresel Alüminyum Folyo Üreticileri Girişimi gibi uluslararası sivil toplum örgütlerinde de aktif rollerim bulunuyor. Örneğin, şu anda GLAFRI’de Başkan Yardımcısıyım.

Firmanızın kısa tarihçesi, organizasyon yapısı ve faaliyet alanları hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?

Assan Alüminyum, Kibar Grubu çatısı altında 1988 yılında kuruldu. İstanbul Tuzla ve Kocaeli Dilovası tesislerinde üretim yapan Assan Alüminyum, yassı alüminyum sektöründe yıllık 300 bin tona ulaşan kurulu kapasitesi ile Türkiye’nin açık ara lider kuruluşudur. Yine sene sonu itibariyle ulaşılacak olan 100 bin ton alüminyum folyo üretim kapasitesi ile ise Avrupa’nın ilk üç üreticisinden biri haline gelecektir. 1300’ü aşkın çalışanı bulunan Assan Alüminyum; rulo, levha, folyo ve boyalı rulo ürünleriyle distribütör, inşaat, ulaştırma, dayanıklı tüketim ve ambalaj gibi çok çeşitli sektörlere hizmet veriyor. Avrupa’nın en önemli üreticilerinden biri olarak, her yıl birçok müşterimiz tarafından yılın tedarikçisi unvanına layık görülüyoruz. Assan Alüminyum’un temel marka değerleri; güvenilirlik, esneklik ve yenilikçilik ana başlıkları altında toplanıyor. Yenilikçilik ilkesinden yola çıkarak, tecrübe ve uzmanlığımızı kullanarak ürün ve süreçlerin her boyutunda faydalı yenilikler yapıyoruz. Ayrıca geçen sene itibariyle T.C. Ekonomi Bakanlığı tarafından yürütülen Turquality programına katılan ilk yassı alüminyum üreticisi olduk. Turquality programı ile uluslararası arenada da küresel marka gücümüzü de arttırmayı hedefliyoruz.

“Yassı alüminyum sektöründeki yıllık 300 bin tona ulaşan kurulu kapasitemizle Türkiye’nin açık ara lider kuruluşuyuz”

Alüminyumun kullanım alanı ve miktarı her geçen gün artıyor. Assan Alüminyum olarak hangi sektörlere, ne miktarlarda alüminyum satışı gerçekleştiriyorsunuz?

Assan Alüminyum olarak her geçen yıl verimliliğimizi ve kapasite kullanımımızı artırıyoruz. 2016 yılını 258.400 ton satış rakamıyla ve yüzde 6,2 büyüme göstererek tamamladık. 2016 senesini hedeflerimize paralel olarak tamamlayarak, çeyrek milyon tonu aşan ilk Türk yassı alüminyum üreticisi olduk ve ISO Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları listesinde 41. sırada yer aldık. 2017 yılında ise hedefimizi daha da yükselterek 266.000 ton seviyelerine çıkardık. Sağladığı avantajlar nedeniyle kalite odaklı üretim yapan alanlarda alüminyum tercih sebebi oluyor. Örneğin hafifliği sayesinde alüminyum otomotiv ve taşımacılık sektöründe tercih edilen yegâne malzemedir. Alüminyum, yoğun olarak kullanıldığı araçlarda ağırlığı ve dolayısıyla da yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini azaltıyor.

Alüminyum aynı zamanda yapı endüstrisinde de sıklıkla tercih ediliyor. Kullanıldığı yapılarda statik yüklerin düşürülmesine düşük yapı maliyetlerine imkân sağlıyor. Yine alüminyumdan imal edilmiş pencere sistemleri ve çok katlı kompozit malzemeler sayesinde yapılarda ısıtma ve soğutmada yüksek enerji tasarrufu elde ediliyor. Ayrıca üstün bariyer özellikleri nedeniyle ısı ve nemi geçirmiyor. Bu sayede alüminyum folyo gıdaların saklanmasında, ilaç ve kozmetik uygulamalarında yoğun olarak kullanılıyor. Paketleme uygulamalarında kullanılan alüminyum dış ortamda bulunan oksijen, nem, koku, bakteri ve ışığın gıdayı etkilemesini mutlak surette engelliyor. Bunlar gibi birçok faydası da alüminyumun farklı sektörler tarafından tercih edilmesini sağlıyor.

Tüm bu özellikler nedeniyle sektörümüzün parlak bir geleceği olduğuna inanıyoruz. Assan Alüminyum olarak sektörümüze yatırım yaparak büyümemize ve gelişimimize ara vermeden devam ediyoruz. Alüminyum döküm ve folyo kapasitesini artırmaya yönelik yatırımlarımız için geçen sene düğmeye bastık. Yatırımların ilk aşamasında iki yeni döküm hattının yanı sıra, yüksek hızlı ve ileri seviye otomasyon sistemli yeni folyo hadde yatırımımız bulunuyor. Döküm hatlarımız sene ortasında devreye alındı. Folyo haddemiz ise senenin üçüncü çeyreğinde devreye alınmış olacak. Folyo üretim kapasitemizi 100 bin tonlara ulaştıracak bu yatırım sayesinde özellikle ambalaj sektörüne yönelik katma değeri yüksek ürünlere yönelmemiz mümkün olacak.

Türkiye’de alüminyum pazarının büyüklüğü, yerli ve ithal ürün tüketim oranları ile ASSAN Alüminyum’un bu pazardan aldığı pay hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?

Türkiye’de alüminyum sektörünün toplam pazar büyüklüğü yaklaşık 1.3 milyon ton. Assan Alüminyum olarak biz yassı alüminyum alanında faaliyet gösteriyoruz ve yassı alüminyum sektörünün Türkiye’deki üretimin yarısından fazlasını tek başımıza gerçekleştiriyoruz. Bu da geçen yılki rakamlarla 258 bin tona karşılık geliyor. Biz üretimimizin yüzde 75’ini de ihraç ediyoruz. Bu alanda Avrupa’nın en büyük şirketleri arasında yer alıyoruz. Ürünlerimiz çok farklı sektörlerde ve çeşitli alanlarda kullanılıyor. Bazı kullanım alanlarında Avrupa’da ciddi pazar paylarına sahibiz ve sektörün en önemli oyuncularından biriyiz.

“2016 senesini hedeflerimizi tamamlayarak çeyrek milyon tonu aşan ilk Türk yassı alüminyum üreticisi olduk” “Ülkemizde pazar liderliğimizi pekiştirerek, Batı Avrupa’daki kuvvetli varlığımızı devam ettireceğiz”

Firma olarak hangi ülkelere, hangi kalite ürünler ihraç ediyorsunuz? Yurtdışı pazarlarda rekabet gücünüz hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Alüminyum kullanımı sanayileşme ile doğru orantıdadır. Bu nedenle alüminyumun sanayileşmiş ülkelerin metali olduğunu söylemek mümkündür. Avrupa Birliği ülkelerinde kişi başına düşen ortalama alüminyum kullanım oranı 23 kg seviyelerinde. Almanya gibi gelişmiş ülkelerde bu rakam 40 kg’lara ulaşıyor. Alüminyum Sanayicileri Derneği verilerine göre Türkiye’de bu sene kişi başına alüminyum kullanım rakamı ise 13,5 kg. Bu rakam sektör olarak orta vadede daha çok potansiyele sahip olduğumuzu gösteriyor. 2004 yılında Türkiye’de 4,5 kg olan bu rakamın çok hızlı bir şekilde bu seviyeye ulaşması da içinde bulunduğumuz sektörün gelişen, büyüyen bir yapıda olduğunu ve yakaladığı ivmeyi gösteriyor. Ayrıca sanayideki ve teknolojideki gelişmeler sonucunda alüminyumun kullanım alanları giderek artıyor. Dolayısıyla Türkiye’de de alüminyumun önemli bir potansiyele sahip olduğunu ve alüminyum kullanımının daha da artacağını söyleyebiliriz. Assan Alüminyum olarak büyük ağırlığı Batı Avrupa’ya olan ihracatımız, Türkiye alüminyum sektörünün ihracatının da yarısından fazlasını oluşturmaktadır. Toplam satışımızın yaklaşık yüzde 75’ini ihraç ediyoruz. Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda gibi Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere dört kıtada 70’ten fazla ülkeye ihracatımız var. Ayrıca Kuzey Amerika’da da faaliyetlerimizi arttırıyoruz. Hizmet verdiğimiz otomotiv, inşaat, ambalaj, dayanıklı tüketim gibi sektörlerin hepsinin farklı alanlarına yönelik, güçlü olduğumuz ve Avrupa’da pazarından önemli paylar aldığımız ürünlerimiz bulunuyor.

Sanayi sektörlerinde faaliyet gösteren birçok şirketi olan Kibar Holding’in bir iştiraki olmak ASSAN Alüminyum’a ne gibi avantajlar sağlıyor?

Assan Alüminyum, yüzde yüz Kibar Holding’in sahip olduğu en büyük şirket. Grubumuzun sürekli gelişim ve yatırım vizyonundan aldığımız güçle her geçen yıl çıtayı biraz daha yükseğe koymak amacıyla var gücümüzle çalışıyoruz. Ayrıca sanayi sektörlerinde Kibar markasının güvenilir algısı da şirketimizin iş ortakları ile oluşturduğu uzun süreli güvene dayalı ilişkilere de pozitif bir katkı sağladığını söylemek mümkün. Ülkemizde ve ihracat pazarlarında değer yaratan büyük bir grubun parçası olmak şirketimiz için de tabii ki bir gurur kaynağı.

Ar-Ge faaliyet gösterdiğiniz alanda büyük önem taşıyor. Ar-Ge çalışmalarınız ve yatırımlarınız hakkında bizlere bilgi verir misiniz?

Assan Alüminyum olarak, müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmanın, markayı güçlendiren ve bağlılık yaratan en temel ilke olduğuna inanıyoruz. 2016 yılında T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenen Ar-Ge Merkezimiz ile tüm müşteri ve paydaşlarımız için değer yaratan inovatif çözümler geliştireceğiz. Yenilikçilik ilkemizden yola çıkarak, tecrübe ve uzmanlığımızı kullanarak ürün ve süreçlerimizin her boyutunda faydalı yenilikler yapıyoruz.

Aynı zamanda yapılan Ar-Ge çalışmalarımızın meyvesini de hızla alıyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda, dünyada farklı üretim teknolojileriyle üretimi mümkün olduğu kabul edilmiş ve sürekli döküm teknolojisi ile üretiminin mümkün olmadığı düşünülen birçok ürünü üretebiliyoruz. Dünyanın sayılı kuruluşları ile yürütülen uzun soluklu ürün geliştirme faaliyetlerinden elde edilen deneyimler, uluslararası kongre ve sempozyumlarda da makale olarak sunuluyor ve tüm dünya ile paylaşılıyor. Bu sayede Assan Alüminyum dünya devlerinin tedarikçi listelerinde yer almaya, Ar-Ge başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor.

Kısa ve uzun vadede hayata geçirmeyi düşündüğünüz plan ve projeleriniz neler?

Öncelikle yatırımlarımızda dünyamızdaki kaynakların hızla tükendiğini göz önünde bulundurarak çevreye verdiğimiz önemi her zaman ön planda tutuyoruz. Alüminyum yüzde 100 geri dönüştürülebilirliği sayesinde doğası gereği çevre dostu bir üründür. Assan Alüminyum bünyesinde hali hazırda faaliyet gösteren geri dönüşüm tesisimizde, geri dönüşümün en etkili biçimde yapılması sağlanıyor. Bunun yanı sıra 2016 senesinde bünyemize bir de yenilenebilir enerji üretim tesisi dâhil ederek sürdürülebilirliği sağlamak için bir önemli adım daha atmış olduk. Önümüzdeki yıllarda katma değeri yüksek alanlarda yatırım yapmayı hedefliyoruz. Küresel pazarlarda söz sahibi bir oyuncu olma hedefiyle önemli kararlara imza atıyoruz.

Ülkemizde pazar liderliğimizi pekiştirerek, Batı Avrupa’daki kuvvetli varlığımızı devam ettireceğiz. Kuzey Amerika’da ise başlangıç aşamasında bir yapı kurarak önümüzdeki dönemde satış kanallarının oluşturulması projemizi başlatıyoruz. Ayrıca kapasite artırımı yatırımlarımızla beraber mümkün olan her coğrafyada yatırım fırsatlarını da değerlendiriyoruz.

Bu haber toplam 1092 defa okunmuştur
dergi isteği
katalog tasarlıyoruz
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler