İleriye Gidebilmek İçin Kullanılacak Çözüm; Ar-Ge ve İnovasyondur
Yenilik, inovasyon, Ar-Ge ve girişimcilik konuları üzerindeki çalışmalarıyla Cem Güleç dikkat çekmeye devam ediyor.
                        Yenilik, inovasyon, Ar-Ge ve girişimcilik konuları üzerindeki çalışmalarıyla Cem Güleç dikkat çekmeye devam ediyor.
Yenilik, inovasyon, Ar-Ge ve girişimcilik konuları üzerindeki  çalışmalarıyla Manastech Genel Müdürü Cem Güleç dikkat çekmeye devam  ediyor. Kurucusu olduğu Manastech Makine ile sektöre giriş yapan Cem  Güleç ile kurmuş olduğu yeni firmasını ve hedeflerini konuştuk. 
2012  yılında faaliyet göstermeye başlayan Manastech Makina’nın kurucularının  köklü ve başarılı bir geçmişi olduğunu biliyoruz. Bize Manastech  Makina’nın kuruluşundan ve kendinizden bahseder misiniz?
 Manastech  Makina 15.06.2009 tarihinde bir hayal olarak ortaya çıktı. Bu hayali  gerçek kılmak için tohumlar atılmaya o tarihlerde başladı. Uzun  fizibilite çalışmalarının ardından 15.09.2012 tarihinde firmamızın  ticari hayatı başlamıştır. 
Manastech Makina, konularında  profesyonel, uzman, zanaatkâr, tecrübeli ve kalifiye olan ekibi ile  mühendisliği bir araya getirerek yeni bir güç ortaya çıkarmıştır. En  büyük hedeflerinden birisi, bu gücü doğru noktalarda kullanarak,  kurumsallaşmak ve markalaşmak olan Manastech Makina, bir sanayi ve  ticaret merkezi haline gelen Konya’nın Dünya markası bir firması olmayı  hedef tahtasının tam ortasına koymuştur. 
Elazığ doğumluyum. İlk,  orta ve lise öğrenimini Elazığ’da tamamladıktan sonra Selçuk  Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü kazanarak Konya’ya geldim.  Üniversite hayatım boyunca birçok girişimcilik organizasyonunda yer  aldım. Dünya’nın en büyük markalarından olan Coca-Cola, Burger King,  Eczacıbaşı gibi markaların CEO’larının, Yönetim Kurulu Başkanlarının ve  Genel Müdürlerinin katıldığı Ulusal Girişimcilik Kongresi  organizasyonuna liderlik ettim ve daha buna benzer birçok projede aktif  rol alarak ekip liderliği görevini üstlendim. 
Üniversite  eğitimim esnasında mesleğim ile ilgili birçok projede aktif görev aldım  ve bu projeleri başarıyla tamamladım. Mezun olduktan sonra Konya’nın ve  Türkiye’nin en üst düzey firmalarından olan AYD Chassis Parts bünyesinde  Ar-Ge mühendisi olarak çalışmaya başladım ve iki yıl gibi kısa bir  çalışma hayatına birçok proje ve iyileştirme sığdırmayı başardım. İş  hayatının yanı sıra eğitimime ara vermeden devam ederek ve Selçuk  Üniversitesi Endüstri Mühendisliği programında Yüksek Lisansını  tamamlayıp Endüstri Yüksek Mühendisi Unvanını almaya hak kazandım. Daha  sonra Yalın Üretim Teknikleri, Üretim Sistemleri, Hidrolik Sistemler  üzerine yoğunlaştım. Bugün, 15.09.2012 yılında kurmuş olduğum Manastech  Makina firmasında Genel Müdür olarak çalışma hayatına devam ediyorum. 
Firmanızın hangi alanlarda faaliyet gösteriyor? Bünyenizde hangi ürünleri sunuyorsunuz? 
Firmamız,  Hidrolik Sektöründe faaliyet göstermektedir. Özel Tip Hid-rolik  Silindir Üretimi ve Hidrolik Pres üretimi yapmaktayız. 
Bunlar,  hidrolik özel silindirler, yastıklamalı, temposoninkli, baraj kapak  silindirleri, demir-çelik endüstrisi için silindirler, özel ihtiyaca  yönelik ürünlerdir. Hidrolik Pres üretimi çeşitlerimiz, Hidrolik Atölye  Presleri, Hidrolik C Tipi, H Tipi, Sıvama Presleri, Derin Çekme  Presleri, Hurda Balyalama Presleri, Seri İmalat Presleri, Özel Presler  gibi makine üretimi söz konusudur. 
Bu ürünleri kullanıcılara  sunarken izlediğimiz yöntem, ilk olarak talep doğrultusunda 3 boyutlu  dizayn ve tasarım çalışmaları, üretim ve mühendislik ekibimizin ortak  çalışması ile oluşturulur. Daha sonra hazırlanan 3 boyutlu görseller  müşterimiz ile paylaşılarak, ürünün son kullanıcısından iyileştirme  olabilecek veya yenilik talep edebilecekleri noktalar sorulur. 
Bu  adımı uygulamamızın sebebi, makine ile ilgili en iyi bilgiyi son  kullanıcı, üreticiden daha iyi bilir. Bu çalışma bize inovasyon ve Ar-  Ge sağlamaktadır. Son aşamada ise onay alındıktan sonra teknik resimlere  dökülerek üretim başlar. 
Sektöre merhaba diyen yeni bir firmasınız. Manastech Makina diğer firmalardan farklı kılacak noktalar neler olacak? 
Günümüz  dünyasında rekabet şartları oldukça ağırlaşmış, kaliteli ürünü  araştırmak ve bulma olanakları artmış, en önemlisi ise dünya ile  iletişim hızlanmış ve kolaylaşmıştır. Bu nedenlerle, önümüzdeki yıllarda  ayakta kalmak isteyen firmalar kalite, fiyat, teslim süresi ve  performans kriterlerine önem vermesi zaten gerekmektedir. Farklı olarak  sadece ayakta kalabilmek yerine daha ileriye gidebilmek için  kullanılacak çözüm yolu Ar-Ge ve inovasyondur. Yani mevcudu daha iyi  hale getirmek veya mevcut olmayanı icat etmek. 
Manastech Makina  ailesi olarak bizlerin; farkındalık oluşturmak adına, projeler üretmek,  çözüm sunmak, mevcudu inovasyon ile daha iyi hale getirmek ve Ar-Ge ile  Yeni İcat Çıkarmak, zorlu dünya şartlarındaki rekabette kullanacağımız  en büyük silahlarımız olacaktır. 
Hedefleriniz arasında bir dünya markası olmak var. Bir dünya markası olmak sizce nasıl mümkün? 
Dünya  markası olmak bilgileri, kurumsallık, inovasyon, Ar-Ge, yenilik  kelimelerinde gizlenmiş bir hazinedir. Bu temel taşlar üzerine kurulacak  olan bir firmaya, Dünya markası olmak için mükemmel bir temel atmış  denilebilir. 
Bu nedenlerle yenilik yapmak, icat çıkarmak,  çözümler sunmak ve kurumsal çalışmak kavramlarını firmamız bünyesinde  oturtarak, kararlılıkla yolumuza devam edeceğiz. 
Avrupa pazarını Türkiye pazarı ile kıyasladığınızda ortaya nasıl bir tablo çıkıyor? 
Avrupa  pazarı girilmesi çok zor görülen, yüksek kalite standartları talep eden  bir pazardır. Fakat bu pazar her ne kadar doymuş olarak görünse de,  Avrupa’nın yüksek maliyetleri, Türkiye gibi kaliteli üretim yapabilen  ülkeler için yeni pazar oluşmasını sağlamaktadır. Yani malzeme ve  işçilik maliyetlerinin Türkiye’de daha uygun olması, talep edilen  kaliteyi karşılayabilen bir yapı olması, cazibeyi artırmaktadır. Ayrıca  büyüyen ve güven kazanan Türkiye Ekonomisi, her konuda Avrupa’nın  ilgisini ve cazibesini çekmektedir. 
Günümüz dünyasında ihracat  yapmayan firmalarımız Türkiye pazarındaki bu zorlu dönemdeki nakit  akışının çok düşük olmasından doğan problemleri ihracat ile çözebilecek  ve güç kazanabileceklerdir. Bu nedenle gelişen Türkiye pazarını  kullanmak ile yetinmeyip ihracat ile hem nakit akışını sağlamak hem de  dünya pazarına girmek mantıklı olacaktır. 
Manastech Makina’nın kısa ya da uzun vadedeki projeleri nelerdir? 
Kısa  vadede henüz 6 aylık bir firma olmamızın getirdiği problemleri aşarak  piyasada söz sahibi olmak. Yeni projelerimiz ile adımızdan söz ettirmek  ve markalaşma yolundaki ilk adımlarımızı atmaktır. 
Uzun vadede  ise kurumsal bir yapı kurarak, yenilik, Ar-Ge ve inovasyon temel taşları  üzerine kurulmuş, ihracatı ile güçlü, dünya markası olmaktır.
. . .
İçerik sadece atıfta bulunularak yayınlanabilir: Demir Çelik. Editöryal görüş, yazarın görüşüne aykırı olabilir.