Makine sektörü karın tokluğuna çalışıyor
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) Başkanı Adnan Dalgakıran, "Sektör karın tokluğuna çalışıyor. Eksiklerimizi görmenin vakti geldi
 
                        Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) Başkanı Adnan Dalgakıran, "Sektör karın tokluğuna çalışıyor. Eksiklerimizi görmenin vakti geldi
Dalgakıran, Kocaeli’nde düzenlenen ‘Makine Sektör Toplantısı’nda önemli  açıklamalar yaptı. Sektörün mevcut durumuyla ilgili bilgi veren  Dalgakıran, şöyle konuştu:
 
 "Dünyada mücadele artık teknoloji üzerinden yapılıyor. Türkiye, maalesef  başkalarının teknolojisini kullanarak üretim yapıyor. Bu, çok büyük bir  risk . Almanya’ da bize göre çok az sayıda makine üreticisi var. 300  milyar dolar ihracat yapıyorlar. Bizde ise üretici firma sayısı  Almanya’nın kat be kat üstünde. Ama 50 firma aynı ürünü yapıyor.  Birbirimizi taklit ediyoruz. Kalite, ar-ge ve pazarlama konularında geri  kaldığımız için, tam manasıyla karın tokluğuna çalışıyoruz. Çünkü artık  bir ürünü yapmak işin sadece 15’ini kapsıyor. Artık üretmekle  istediğiniz seviyelere ulaşamıyorsunuz. Makine sektörünün başarılı  olması demek, Türkiye’nin başarılı olması demek.  Özel bir stratejik  plana şiddetle ihtiyacımız var.”
 
 SEKTÖRÜN 2023 İHRACAT HEDEFİ 100 MİLYAR DOLAR
 
 Türk makine sektörünün ihracata dayalı büyüdüğünü söyleyen Adnan Dalgakıran şöyle devam etti:
 
 “İhracattaki rekabet koşulları gelecekte çok daha çetin olacak. Kamuda  makine kullanımına ilişkin ‘yerli ürün kullanın’ genelgesine rağmen  bürokrasinin şanlı direnişi sürüyor. Özel sektör makine yatırımları son 7  çeyrek diliminde küçülüyor. Bu dikkat çekmemiz gereken bir konu. Türk  makine sektörü ise tüm olumsuzluklara rağmen büyüyor. Dünya üretiminin  yüzde 51'i Uzak Doğu’da yapılıyor. Biz burayla ticaret yapamıyoruz.  Nedeni ise yüksek vergiler. Haksız rekabet var. Önümüzde Avrupa pazarı  var. Buraya çok önem veriyoruz. Sadece Almanya’nın 200 milyar dolarlık  makine ithalatı var. Biz bu pastadan yüzde 1’i bile almakta  zorlanıyoruz. Bunun üzerinde kesinlikle çalışmamız lazım. Alman  pazarından daha çok pay almamız lazım. Büyümeyi ihracatla  gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin sıçramaya ihtiyacı var.”
. . .
İçerik sadece atıfta bulunularak yayınlanabilir: Demir Çelik. Editöryal görüş, yazarın görüşüne aykırı olabilir.